Jocurile care au fost preluate de alte studiouri și schimbate complet

Industria jocurilor video este cunoscută pentru evoluțiile rapide și pentru cum studiourile pot prelua proiecte deja aflate în dezvoltare, modificându-le semnificativ sau schimbându-le direcția complet. Aceste schimbări pot afecta profund nu doar gameplay-ul și estetica unui joc, dar și modul în care este primit de către fani și critici. De la schimbări în stilul artistic la modificarea mecanicilor fundamentale, astfel de transformări pot duce la jocuri complet diferite față de ceea ce fusese inițial plănuit. În acest articol, vom explora câteva dintre jocurile care au fost preluate de alte studiouri și schimbate complet, iar impactul acestor modificări asupra industriei.

Acest articol a fost redactat cu ajutorul echipei Jurnal Real. Vizitează site-ul pentru informații bine documentate și actualizate.

1. The Witcher 3: Wild Hunt – De la proiect ambițios la capodoperă

The Witcher 3: Wild Hunt este acum o capodoperă apreciată de critici și fani, dar procesul său de dezvoltare nu a fost fără obstacole. Inițial, jocul a fost gândit de CD Projekt RED, dar după ce studioul a preluat drepturile asupra francizei și a primit resursele necesare, a reformat complet direcția inițială. Deși primele două jocuri din serie erau mai limitate în ceea ce privește libertatea oferită jucătorilor și grafica, The Witcher 3 a fost schimbat radical pentru a deveni un open-world vast, cu o poveste complexă și o lume vie și interactivă. Aceste schimbări au dus la un joc mult mai apreciat și cu un succes masiv.

Cum să o eviți: Înlocuirea unor mecanici și crearea unui univers mult mai deschis a transformat franciza într-un titlu de referință, dovedind că uneori schimbările radicale pot duce la succes pe termen lung.

2. Destiny – De la Halo la o franciză online masivă

Destiny, jocul lansat de Bungie, a avut parte de un proces de dezvoltare în care echipa originală a trecut printr-o transformare semnificativă. După succesul Halo, Bungie a preluat un proiect inițial, care urma să fie un joc de acțiune liniar, dar l-a transformat într-o franciză de tip MMO (Massively Multiplayer Online) cu un focus puternic pe multiplayer și loot-shooter. Modificările au dus la o abordare complet diferită, cu lumi online persistente și o poveste interactivă, iar acest schimb a avut un impact profund asupra felului în care erau create jocurile de acțiune și RPG în acel moment.

Cum să o eviți: Schimbarea viziunii inițiale și mutarea jocului într-o direcție complet diferită a permis Bungie să creeze un titlu de succes pe termen lung, dar nu fără unele critici în legătură cu narativul și conținutul.

3. No Man’s Sky – De la promisiune la realitate, cu multă muncă

No Man’s Sky a avut un start controversat. Inițial, jocul a fost promovat ca un univers vast și infinit, în care fiecare planetă era unică și generată procedural. Însă la lansare, jocul nu a îndeplinit așteptările fanilor, iar lipsa unor funcționalități majore și a unei povești clare a fost criticată. După preluarea controlului total asupra procesului de dezvoltare de către studioul Hello Games, jocul a fost schimbat radical printr-o serie de actualizări majore care au adăugat noi funcționalități, grafica îmbunătățită, mecanici noi și o poveste mult mai bine realizată. Aceste actualizări au transformat jocul într-un titlu mult mai apreciat și au adus o nouă viață francizei.

Cum să o eviți: No Man’s Sky este un exemplu de joc care a fost complet schimbat după lansare, cu un succes uriaș pe termen lung datorită angajamentului echipei de dezvoltare și a învățării din feedback-ul jucătorilor.

4. Star Wars: Battlefront – Schimbarea direcției de dezvoltare

Star Wars: Battlefront a fost un joc care a trecut prin schimbări semnificative, mai ales după preluarea francizei de către EA. Dedicat inițial fanilor de mult timp ai seriei, jocul original din 2004 a fost urmat de o revizuire completă în 2015, sub dezvoltarea DICE, studioul din spatele francizei Battlefield. Deși jocul păstra universul Star Wars, mecanicile și abordarea sa au fost schimbate semnificativ pentru a atrage o audiență mai largă, înlocuind concentrarea pe single-player cu multiplayer-ul online. Această schimbare a generat atât recenzii pozitive, cât și critici, având în vedere schimbările majore în gameplay.

Cum să o eviți: În ciuda criticilor privind modelele de microtranzacții și lipsa de conținut în anumite zone ale jocului, Star Wars: Battlefront rămâne un exemplu clar al impactului pe care schimbările de direcție le pot avea asupra unui joc deja bine cunoscut.

5. Anthem – O franciză care a pierdut oportunitatea

Anthem este un exemplu de joc care a fost complet transformat, dar nu în direcția corectă. Dezvoltat de BioWare, acest joc a fost lansat cu mari așteptări, dar a suferit multiple schimbări în timpul dezvoltării. Inițial un proiect care promitea o lume deschisă și un gameplay de tip Destiny, Anthem nu a reușit să îndeplinească aceste promisiuni la lansare. După anularea unui plan inițial de actualizare și conținut suplimentar, jocul a fost pus pe pauză. Chiar dacă echipa de dezvoltare a lucrat la îmbunătățirea jocului, schimbările de direcție au dus la un joc care nu a reușit să câștige aprecierea fanilor și să devină un succes pe termen lung.

Cum să o eviți: În ciuda potențialului, schimbările prea frecvente și strategia incorectă de dezvoltare au afectat negativ franciza, ceea ce face din Anthem un exemplu de oportunitate pierdută.

Concluzie

Anulările și schimbările majore ale jocurilor nu sunt întotdeauna un semn al eșecului, ci pot duce la apariția unor titluri inovative care schimbă complet industria. De la tranziția unor jocuri de acțiune la MMO-uri, până la modificări fundamentale în mecanica de gameplay, aceste exemple demonstrează cât de importante sunt alegerile de dezvoltare și cum deciziile unui studio pot influența direcția întregii francize. Aceste schimbări au avut un impact semnificativ asupra experiențelor jucătorilor și au dat naștere unor jocuri care au captat imaginația fanilor și au redefinit genurile.

Recommended For You

About the Author: Admin